Monday 16 December 2013

KENAPA SUPPLEMENT PENTING UNTUK KITA?


  KENAPA SUPPLEMENT PENTING UNTUK KITA?


♥ Tubuh kita  memerlukan dos vitamin yg tinggi daripada sumber makanan seharian.Vitamin daripada makanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti-penuaan.

♥Buah-buahan dan sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi buah dan sayuran tersebut.


♥Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyedian.


♥Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol minuman keras dan antibiotik.


♥Amalan diet yg tidak sihat seperti pengambilan kafien berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.

♥Gaya hidup masakini dengan kehidupan yg mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.

♥Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yg tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.

♥Persekitaran yg tercemar dan immunisasi yg lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan tubuh badan mudah dihinggapi penyakit.


Jika anda berminat utk dapatkan harga yang special boleh terus pm/wassup 012-5958276

JOM BERUBAH! SIHAT BERSAMA SHAKLEE 


 
 

No comments:

Post a Comment